AKTUÁLNÍ INFORMACE

 

PRAVIDELNÝ POŘAD BOHOSLUŽEB

ZMĚNĚN: nově v pondělky Bohoslužba slova

 TENTO TÝDEN  TOTO ČTVRTLETÍ 

POŘAD BOHOSLUŽEB

Po 17:45 BOHOSLUŽBA SLOVA;  18:30 - 18:45 ADORACE
Út 17:45 MŠE;  18:30 - 19:15 ADORACE
St 07:00 MŠE;  17:45 - 19:15 ADORACE bez zpovědníka
Čt 07:00 MŠE;  16:45 - 19:15 ADORACE
Pá 16:45 - 17:45 ADORACE;  17:45 MŠE
So 07:00 MŠE17:45 MŠE;  18:45-19:15 ADORACE
Ne 06:45 MŠE10:00 MŠE;  14:30-15:30 ADORACE

Svátost smíření přede mší svatou a během adorací

 

UDÁLOSTI

PŘÍPRAVA NA NEDĚLI 28.4.

Evangelium

Ježíš řekl svým učedníkům: „Já jsem pravý vinný kmen a můj Otec je vinař. Každou ratolest na mně, která nenese ovoce, odřezává, a každou, která nese ovoce, čistí, aby nesla ovoce ještě více. Vy jste už čistí tím slovem, které jsem k vám mluvil. Zůstaňte ve mně, a já (zůstanu) ve vás. Jako ratolest nemůže nést ovoce sama od sebe, nezůstane-li na kmeni, tak ani vy, nezůstanete-li ve mně. Já jsem vinný kmen, vy jste ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese mnoho ovoce, neboť beze mne nemůžete dělat nic. Kdo nezůstane ve mně, bude vyhozen ven jako ratolest; uschne, seberou ji, hodí do ohně
a hoří. Zůstanete-li ve mně a zůstanou-li ve vás moje slova, můžete prosit, oč chcete, a dostanete to. Tím bude oslaven můj Otec, že ponesete mnoho ovoce a osvědčíte se jako moji učedníci.“

Jan 15,1-8

 

Komentář 

Slyšíme Ježíšova slova o Jeho identitě "já jsem pravý vinný kmen," ale současně slyšíme také slova o své identitě, neboť setkání s Ježíšem nás vnitřně nutí k přilnutí nebo odstupu. Evangelista Jan se vyjadřuje černobíle: "buď jsi na kmeni a nebo jsi v ohni" (sv. Augustin). Je to pravda, oddělenost od Boha se nakonec projeví velkým utrpením, i když třeba až na dalších generacích.  My často nevnímáme přesně, co se v nás děje, a potřebujeme rozlišovat, jaký vztah k Ježíši máme, kde se zastavil, kde je zablokovaný atd. 
Být naroubován na Kmen, vystavit se bolestnému očišťování a dávat druhým lásku je závislé na naši modlitbě. Taková sjednocující modlitba s Ježíšem se opírá o tři ctnosti, které jsou pouze a výhradně darem Božím. Jedná se o víru, naději a lásku. Víra je světlem, které osvěcuje pravdy víry a skrze ně jako dalekohledem vidíme Boha, jaký ve skutečnosti je. Naděje nás upevňuje v jistotě, že je možné dojít příslibům a žít v Boží lásce, když vytrváme. Obě tyto ctnosti předpokládají určitou vzdálenost od Boha, teprve láska tuto vzdálenost překonává. Nesmí však jít o lásku platonickou, kdy někoho miluji, ale nevstoupím do ní se všemi důsledky, musí jít o lásku, která se tak zamiluje do svého cíle, že není již nic důležitějšího než toto vzájemné přátelství. Jedině láska, která pro svůj cíl vše riskuje, je pravá. Taková láska nás propojuje s Kmenem; láska, která nesnese, aby byl mezi námi jakýkoli odstup, jakákoli překážka, jakákoli nedůvěra. Jelikož žijeme v kontextu hříchu, tak neustále je třeba naslouchat Duchu svatému, co v nás brání pevnému přilnutí velkou láskou k Ježíši. Bůh Otec se však o nás s velkým zájmem stará a touží, aby v nás proudil skrze Syna jeho Život.