AKTUÁLNÍ INFORMACE
PRAVIDELNÝ POŘAD BOHOSLUŽEB ZMĚNĚN: není |
|
TENTO TÝDEN | TOTO ČTVRTLETÍ |
POŘAD BOHOSLUŽEB |
|
Po 17:45 BOHOSLUŽBA SLOVA; 18:30 - 18:45 ADORACE bez zpovědníka | |
Út 17:45 MŠE; 18:30 - 19:15 ADORACE | |
St 07:00 MŠE; 17:45 - 19:15 ADORACE bez zpovědníka | |
Čt 07:00 MŠE; 16:45 - 19:15 ADORACE | |
Pá 16:45 - 17:45 ADORACE; 17:45 MŠE | |
So 07:00 MŠE; 17:45 MŠE; 18:45-19:15 ADORACE | |
Ne 06:45 MŠE; 10:00 MŠE; 14:30-15:30 ADORACE |
UDÁLOSTI
PŘÍPRAVA NA NEDĚLI 9.6.
Evangelium
Ježíš vešel do jednoho domu a znovu se shromáždil zástup (lidu), takže se nemohli ani najíst. Jakmile o tom uslyšeli jeho příbuzní, vypravili se, aby se ho zmocnili; říkalo se totiž, že se pomátl na rozumu. Učitelé Zákona, kteří přišli z Jeruzaléma, tvrdili (o Ježíšovi): "Je posedlý Belzebubem. Vyhání zlé duchy s pomocí vládce zlých duchů." Zavolal si je a mluvil k nim v podobenstvích: "Jak může satan vyhánět satana? Je-li království v sobě rozdvojeno, takové království nemůže obstát. Je-li dům v sobě rozdvojen, takový dům nebude moci obstát. Jestliže satan vystoupil proti sobě a je rozdvojen, nemůže obstát, ale je s ním konec. Nikdo přece nemůže vniknout do domu siláka a uloupit jeho věci, jestliže toho siláka napřed nespoutá. Teprve potom mu dům může vyloupit. Amen, pravím vám: Všechno bude lidem odpuštěno, hříchy i rouhání, kterých se dopustili. Kdo by se však rouhal Duchu Svatému, nedojde odpuštění navěky, ale bude vinen věčným hříchem." To řekl proto, že tvrdili: "Je posedlý nečistým duchem."
Přišla jeho matka a jeho příbuzní. Zůstali stát venku a dali si ho zavolat. Kolem sedělo plno lidí. Řekli mu: "Tvoje matka a tvoji příbuzní se venku po tobě ptají!" Odpověděl jim: "Kdo je má matka a moji příbuzní?" A rozhlédl se po těch, kteří seděli dokola kolem něho, a řekl: "To je má matka a to jsou moji příbuzní! Každý, kdo plní vůli Boží, to je můj bratr i sestra i matka."
Mk 3,20-35
Komentář
Dnešní scéna s Ježíšem nás uvádí mezi dva protipóly. Tyto dva protipóly jsou učitelé z Jeruzaléma a jeho matka a příbuzní, zkráceně Jeruzalém a Maria. Jeruzalém vše drží ve svých rukou, soustředí se na své sny, zlo a dobro se měří penězi a výsadami. Jeruzalém nebojuje proti mocnostem temnot, věří v Boha, ale ne tolik srdcem. Ježíš je pro ně nesrozumitelný a neslučitelný s jejich cíli a jeho působení je pro ně ohrožující. Upevňování se v této logice vede k rouhání Duchu Svatému (hříchu proti DS). Což je setrvale vědomé odporování poznané pravdě: o své hříšnosti a Boží dobrotě. To pak vede k odmítání Božího milosrdenství nebo naopak k povinnosti Boha mi odpustit.
Maria se dozvídá o pochybnostech o svém synu a je tlačena, aby řešila tuto svou rodinnou hanbu. Jde se přesvědčit, jde si ověřit a rozlišit realitu. Maria je odevzdaná do Boží vůle, soustředí se na Boží sny; zlo a dobro se měří pohledem Božím. Ona sama bojuje vnitřně proti mocnostem temnot a Bůh v jejím srdci zpívá radostí chválu. Ježíš je pro ni a její lid DAR z nebe, který přináší spásu, vysvobození z otroctví, slepoty, lží a svázanosti ďábla k svobodě Božích dětí!
Mozaika představuje Ježíše v dialogu s Adamem a Evou mezi Stromem života a Stromem poznání dobra a zla. Napětí mezi Rájem v Náruči a "rájem" ve svých rukou.