AKTUÁLNÍ INFORMACE
PRAVIDELNÝ POŘAD BOHOSLUŽEB ZMĚNĚN: ve čtvrtek mše v 17:45 |
|
TENTO TÝDEN | TOTO ČTVRTLETÍ |
POŘAD BOHOSLUŽEB |
|
Po 17:45 BOHOSLUŽBA SLOVA; 18:30 - 18:45 ADORACE bez zpovědníka | |
Út 17:45 MŠE; 18:30 - 19:15 ADORACE | |
St 07:00 MŠE; 17:45 - 19:15 ADORACE bez zpovědníka | |
Čt 07:00 MŠE; 16:45 - 19:15 ADORACE | |
Pá 16:45 - 17:45 ADORACE; 17:45 MŠE | |
So 07:00 MŠE; 17:45 MŠE; 18:45-19:15 ADORACE | |
Ne 06:45 MŠE; 10:00 MŠE; 14:30-15:30 ADORACE |
UDÁLOSTI
PŘÍPRAVA NA NEDĚLI 2.6.
Evangelium
Jednou v sobotu procházel (Ježíš) obilím. Jeho učedníci začali cestou trhat klasy. Farizeové mu řekli: "Hle, proč dělají, co se v sobotu nesmí?" Odpověděl jim: "Nikdy jste nečetli, co udělal David, když byl v nouzi a měl hlad on i jeho družina? Jak vešel do Božího domu - bylo to za velekněze Abiatara - a jedl posvátné chleby, které smějí jíst jenom kněží, a dal i své družině?" A řekl jim: "Sobota je pro člověka, a ne člověk pro sobotu. Proto je Syn člověka pánem i nad sobotou!" (Ježíš) opět vstoupil do synagogy. Byl tam člověk s ochrnulou rukou. Dávali (na Ježíše) pozor, zdali ho uzdraví v sobotu, aby ho mohli obžalovat. On tomu člověku s ochrnulou rukou řekl: "Vstaň, pojď doprostřed." Pak se (farizeů) zeptal: "Smí se v sobotu jednat dobře, anebo zle? Život zachránit, anebo zabít?" Ale oni mlčeli. Zarmoucen nad zatvrzelostí jejich srdce, rozhlédl se po nich s hněvem a řekl tomu člověku: "Vztáhni svou ruku!" Vztáhl ji, a ruka byla zase v pořádku. Farizeové šli ihned ven a s herodovci se proti němu radili, jak by ho zahubili.
Mk 2,23 - 3,6
Komentář
Dnešní neděli je předložena bouřlivá otázka ohledně posvátnosti soboty (pro nás neděle). Je tady napětí mezi nedotknutelnou sobotou a svévolným dnem, zda je to jen o požadavcích Boha a nebo o požadavcích člověka. Vyhneme-li se těmto zoufalým extrémům; tento posvátný den je dialogem, prožíváním lásky mezi člověkem a Bohem.
Pro křesťany se Den Páně stal prvním ze všech dní, prvním ze všech svátků, den Vzkříšení, den Slunce, vítězící nad temnotami. Jako Bůh "přestal sedmý den konat veškeré své stvořitelské dílo" (Gn 2,2), tak i život člověka má rytmus práce a odpočinku. Ustanovení dne Páně přispívá k tomu, aby všem byla dána možnost "mít dostatek klidu a volného času, který by jim dovolil pěstovat rodinný, kulturní, společenský i náboženský život" (KKC 2184)